16 Şubat 2017 Perşembe

Çocukta Hiperaktivite Bozukluğu ve Hırçınlık

Başlığında okuduğunuz gibi hiperaktif çocukları ve hırçın,her istediğini yaptırma konusunu ele alacağım.
Değerli okuyucularım; bana gelen mesajlar ve yorumlar ile iletişime geçen anne-babalarımızın çocukları ile ilgili problemlerini hem çözüme ulaştırıyorum hem de sizlerin de bilgilenmesi için olanak sağlıyorum. Bölüm bölüm soru-cevap şeklinde ilerleyeceğim. Sizlerinde faydasını göreceğine inanarak yazmaya başlıyorum.
Evet konumuza gelelim ve uzman yardımı ile çocuklarımıza aile eğitimi verelim.



Slm hayırlı geceler.
Anne - babalarımız ve aile büyüklerimiz ilk çocuk ilk torun olduğunda ilk zamanlar heyecanla sevinçle her istediğini alıyoruz malesef bunu iyi düşünerek yapıyoruz ama malesef sonuç istediği olmadığında hırçlaşıyor büyük tepkilerle karşı karşıya kalıyoruz.
Öncelikle aile büyükleri olarak eşiniz ve siz oturup bunu konuşmanız bazı kurallar koyarak ortak bir işbirliği yapmanız gerekiyor. Beraber diğer aile büyükleriniz yani anneler ve babalara bu probleminizin olduğunu artık daha kötü sonuca gittiğini ortak bir karar verdiğinizi ve artık her istediği yapılmayacak diye konuşmanız gerek.
Çocuğunuza o an uygun olmayan bir durum varsa buna hayır demeniz gerekiyorsa örnek verecek olursam mesela bir markettesiniz ve bir çok aburcubur alıyor siz nazik kibar bir dil ile paramızın bunları karşılayamayacağını ve sadece bir tanesini seçmesi gerektiğini söyleyin. Ya da hiç alacak para o an yoksa. Evde beraber bir kek yapmaya ne dersin diye küçük oyunlar ile daha eğlenebileceği birşey önerin. Çocuğunuzun yanında aile tartışmaları olmamasına dikkat edin. Hala söz dinlemiyorsa bunu şiddet olarak cezalandırmayın eviniz de bir yer belirleyin minder paspas vs. Koyun ısrarla bu hırçınlık sürdüğünde ve siz nazik kibar bir dil ile açıkladığınız halde hala hırçınsa ben bunu söyledim ama sen hala bu şekilde davrandığın ve bizi /beni üzdüğün için düşünmen gerekiyor biraz ve buraya oturup biraz düşün diyerek oraya oturtun kalksa da tekrar oturtun boyle yaptığın sürece daha çok oturacaksın düşünmen gerekiyor demeniz gerekiyor. Daha sonra zaten bir sure sonra bu sekilde siz ona ceza sana diye degilde dusunme suresi verdikçe çocuğunuz bir süre sonra hatasını anlayacak ve ben hatamı anladım diye size söyleyecektir. Bunu söylediğinde ona neden hatasını anladığını ne hata yaptığı sorup bunu size soylemesini sağlayın. Daha sonra bir daha bizi üzme gel sarılalım seni seviyorum diye ödüllendirin.
Dediğim gibi çocukların yanında tartısma olmamasına dikkat edin
Nazik kibar bir dil ile konuşun ama ipleri de çocuğunuzun eline verecek şekilde çok fazla da yumuşak olmayın.
Ceza sana değil de düşünmesi gerektiğini söyleyin ve dediğim şekilde yapın.
Ayrıca çocuğunuza düşünme sürecinde otururken ağlasada bağırsada duymamazlığa gelin iletişim kurmayın bu süreç sizi çok yıpratacak farkındayım ama bu duruma alışması için düşünme süreci boyunca iletişim kurmamanız gerekiyor. İletişim kurmaya başlarsanız aile eğitimi başarısız olacaktır.
Aile büyüklerine konuşup durumu anlatın bu şekilde yapmanız gerektiğini söyleyin.
Asla çocuğunuzu maddi şeylerle ödüllendirmeyin.Manevi şeylerle ödüllendirin mesela beraber parka gitmek kurabiye yapmak kek yapmak buna benzer şeyler sevginizi gösterin.
Çocugunuz hırçın davranmasının nedeni artık benim istediklerimi ben böyle yaptığım için yapıyorlar. Diye düşünmesinden. Hiperaktif cocuklarımız enerjisini atması gerekiyor. Burda da her gün bi saat belirleyin o saat park saati olsun ya da koşup hoplayıp zıplayacağı enerjisini atacağı bir mekan olsun. Gerekirse koşturun ne kadar yorulursa o kadar iyidir. Eve geldiğinde ise zaten bitkin olacağı için erkenden hem uyuyacaktır hem de hali kalmayacaktır☺
Bunları siz uygulayın. Baya bir süre eğer hala devam ederse tekrar bana ulaşabilirsiniz.

~Erengül EZGİN~
Çocuk Gelişimi Uzm.
Sosyal Hizmetler Uzm.
Aile Çocuk Danışmanı

Sizlerden küçücük bir ricam var. Beğeni ve yorum yapmanız. Emeğime bir nebze de olsa katkı da bulunmanız beni mutlu eder. Bir daha ki bölüm de görüşmek üzere.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar