6 Nisan 2020 Pazartesi

DEPRESYONA GİRDİM NASIL ÇIKACAĞIM !


Herkes gibi benimde zaman zaman depresyona girdiğim oluyor sonuçta insanız ve doğanın kanunu problemsiz yaşam olmuyor.

İtiraf etmem gerekirse zamanın birinde depresyona girmiştim :)
Yemeden içmeden kesilmiştim ve uykularım düzensizdi. Hiç kimse ile konuşmak istemiyordum büyük bir olay yaşadıktan sonra oluşan bir durumdu. Televizyonda o olay hakkında ya da onu hatırlatan bir durum ile karşılaştığımda istemsizce ağlardım.

Bana bu konu hakkında soru çok geldiği için sizlerle paylaşmak istedim. Muhtemelen sizlerde bu durumları yaşıyorsunuz. Benim bu durumdan nasıl çıktığım ise şöyle oldu:

-Depresyonda olmak delirmiş olmak değildir. Ruhsal bunalımdır. İlk önce bunu kabul edin.

-Eminim ki rahatsız olduğunuz durumlar, olgular var yaşadığınız olay her ne ise bunu size hatırlatacak şeyleri görmek istememeniz çok normal bir süre size hatırlatan her ne varsa ortadan kaldırın.

-Hep deriz ya hobi edinin aslında bu hobi edinmek kafamızdaki sorular ve sorunlardan bir süre kendimizi uzak tutmaya çalıştıran bir araçtır. Mümkün olduğunca kendinize uğraş bulun.

-Ben ne zaman kendimi kötü hissetsem elimin altında bulunan kişisel gelişim kitaplarımdan birini seçer okurum özellikle motivasyonunuzu yükseltecek kitaplar okuyun . Hayata ve yaşadığınız olaylara karşı bakış açınızı değiştiriyor ve sizi mutlu ediyor.

-Hareketli parçalar açın dinleyin, kesinlikle arabesk takılmayın. Bazı şarkılar var ki beni güçlendiriyor sizinde mutlaka vardır sizi güçlendirecek harika parçalar.

-Bana "Bu yaşta bu kadar eğitimi nasıl aldın? Nasıl başarılı oldun bu kadar?" diye çok soru geldi. Aslında temelinde yaşadığım hayatın zorlukları ve bir bunalım anında depresyonda olduğum andan çıkış noktam oldu ve kendimi eğitime adadım. O zorlu günleri yaşamasaydım kesinlikle bu günlere gelemezdim.

-Uyku problemimin yanı sıra kilom da düşüş yaşamıştım 52 kilodan 44 kiloya düşmüştüm biraz da yapıdan dolayı zor kilo alan ve kolay verebilen biriyim onun için doktor kontrolünde bir süre yardım alarak iştah açıcı ve uyku düzenimi yerine getirmek için ilaç kullandım. İstediğim kiloya ulaşınca ve düzenli uykum olunca doktorumun yardımı ile ilacı kestim.
 (Kaç kiloya çıktın diye soranlar olacak 44 kilodan 58 kiloya çıkmıştım boyum uzun olduğu için ideal kiloma ulaştım:))

Sizler eğer bu söylediklerimi yaptığınız halde hala aşamıyorsanız Psikolog arkadaşlardan mutlaka destek alın. Her bünye her yapı bir değil kimimiz bazı durumlarda güçsüz kalabiliyor, kimimiz güçlü yapısı ve psikolojisi olduğu için kendi kendini iyileştirebiliyor. Ama kesinlikle size tavsiyem en yakın arkadaşınıza anlatmak yerine uzman arkadaşlara anlatmanız ve onlardan destek almanız daha doğru olacaktır. Çünkü bazı olaylar vardır ki hangi yöne gideceğinizi bilemezsiniz onun için en doğru kararı verebilmeniz için arkadaş, eş, anne baba değil işin uzmanı olanlar sizi kolaylıkla yönlendirecek ve hangi yolu seçeceğinizi gösterecektir. Tabi yine sizler seçiyorsunuz ama olayı daha iyi görmenizi ve daha sağlıklı düşünmenizi sağlayacaktır.

Erengül Ezgin
Sosyolog
Çocuk Gelişim Eğitimcisi



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar